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Jürgen Kaschube

PD Dr.

Lecturer
Chair of Organization

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Subject

  • Change- and innovation processes in organization
  • Self-dependent action in organizations
 
  • Rosenstiel, L. v. & Kaschube, J. (2013). Führung. In H. Schuler & U. Kanning (ed.), Lehrbuch Personalpsychologie. Göttingen: Hogrefe.
  • Renzl, B., Rost, M. & Kaschube, J. (2013) Gestaltung des Wandels mit struktureller und kontextueller Ambidextrie am Beispiel eines Technologieführers in der Automobilzulieferbranche. In Jahrbuch Strategisches Kompetenzmanagement, Vol. 7. Munich: Rainer Hampp.
  • Kaschube, J., Gasteiger, R.M. & Oberhauser, E. (2012), Interkulturelle Führung. In S. Grote (ed.), Die Zukunft der Führung (P. 437-452). Berlin: Springer.
  • Tumasjan, A., Kaschube, J. & Spörrle, M. (2012). Führungsdiagnose. In C. Werner & M. Elbe (ed.), Handbuch Organisationsdiagnose (P. 125 -139). Munich: Herbert Utz Verlag.
  • Gasteiger, R.M. & Kaschube, J. & Briscoe, J. (2009). Linking protean career orientation, personality attributes, and motivation: Implications for the workplace. In J. Deller (ed.), Research contributions to personality at work (pp. 115-136).Munich, Mehring: Hampp.
  • Grünig, C. & Kaschube, J. (2008). Virtuelles Coaching in Veränderungsprozessen. In H. Geissler (ed.), E-Coaching (P. 147-153). Hohengehren: Schneider.
  • Lang-von Wins, T. & Kaschube, J. (2007). Psychologie des Unternehmertums. D. Frey & L. v. Rosenstiel (ed.), Enzyklopädie der Psychologie, Band D/III/6 – Wirtschaftspsychologie. (P. 149-201). Göttingen: Hogrefe.
  • Kaschube, J. (2006). Eigenverantwortung – eine neue berufliche Leistung. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht.
  • Kaschube, J. & Gasteiger, R. (2006). Psychologische Grundlagen des Kundenverständnisses. In C. Rennhak (ed.), Herausforderung Kundenbindung (P. 41-53). Wiesbaden: Deutscher Universitätsverlag.
  • Lang-von Wins, T., Kaschube, J., & Rosenstiel, L. von (2006) Führungskompetenzen bei der Restrukturierung von Unternehmen. U. Hommel, T. Knecht & H. Wohlenberg (ed.), Handbuch Unternehmensrestrukturierung (P. 253-276). Wiesbaden: Gabler.
  • Kaschube, J. & Rosenstiel, L. von (2004). Training von Führungskräften. In H. Schuler (ed.), Enzyklopädie der Psychologie, Band D/III/4 - Organisationspsychologie – Gruppe und Organisation (P. 559-602). Göttingen: Hogrefe.
 
  • since 4/2013 Associate Professor / Senior lecturer at the department for psychology at the LMU, Munich
  • since 2012 Founder and Co-director of perform OG in Salzburg; fields of work: selection of personnel, development of personnel, potential diagnostics for managers, Change Management, employee surveys
  • 2007-2013 University professor (Business Administration for personnel and economic psychology) at the private university Schloss Seeburg in Seekirchen (Austria)
  • 2010-2012 Substitution for the professorship for economic psychology at the University Stuttgart-Hohenheim
  • 1989-2007 scientific assistant within the field of organization and economic psychology at the Ludwig-Maximilian-University in Munich, Promotion (1996) and Habilitation (2003) in Psychology
  • 1996-2011 Co-founder and partner at PerformPartner Munich
  • 1981-1989 Studies in communication science, organization- and economic psychology and political science at the LMU Munich
 
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