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- Niemeier, J. (2017), Digitalisierung von Wirtschaft und Gesellschaft, in: Erpenbeck, J. und Sauter, W. (Hrsg., 2017), Handbuch Kompetenzentwicklung im Netz. Bausteine einer neuen Lernwelt, Stuttgart 2017, S. 67 – 79
- Niemeier, J. (2016), Lernen im Unternehmen vor neuen Herausforderungen, in: Controlling & Management Review, 5/2016, S. 8 – 17
- Bremer, C., Niemeier, J. (2016), Corporate Learning 2.0 MOOC: An open online courses on formal and informal learning in organisations, in: Spender, J.-C., Schiuma, G., Noennig, J.R. (Hrsg., 2016), Towards a New Architecture of Knowledge: Big Data, Culture and Creativity, IFKAD 2016 – 11 th International Forum on Knowledge Asset Dynamics, Dresden 2016, S. 921 – 935
- Göhring, M., Niemeier, J. (2016), Erfolgreiche Praktiken zur Einführung von Enterprise Social Networks, in: Rossmann, A., Stei, G, Besch, M. (Hrsg., 2016), Enterprise Social Networks. Erfolgsfaktoren für die Einführung und Nutzung – Grundlagen, Praxislösungen, Fallbeispiele, Wiesbaden 2016, S. 113 – 129
- Göhring, M., Niemeier, J. (2016), Arbeitswelt und Organisation im Wandel, Esslingen 2016, Metastudie der centrestage GmbH
- Niemeier, J. (2015), CL2.0 MOOC: Digitales Lernen attraktiv gestalten (Swisscom), in: W&B – Wirtschaft und Beruf, Zeitschrift für Corporate Learning, 02-03.2015, S. 52 – 54
- Bentele, M., Niemeier, J., Schütt, P. und Weber, M. (Hrsg., 2015), Smart & Social - Wissensaktivierung im digitalen Zeitalter, 17. Kongress für Wissensmanagement, Social Collaboration und Industrie 4.0, Berlin 2015
- Niemeier, J. (2015), Die digitale Transformation der Unternehmen als strategische Herausforderung, in: Geißler, P. und P. Kruse (Hrsg., 2015), Das vernetzte Unternehmen. Wie der Digital Workplace unsere Zusammenarbeit neu gestaltet, Norderstedt 2015, S. 27 - 39
- Arns, T., Bentele, M., Niemeier, J., Schütt, P. und Weber, M. (Hrsg., 2014), Zukunft der Wissensarbeit, 16. Kongress für Wissensmanagement, Social Media und Collaboration, Berlin 2014
- Arns, T., Bentele, M., Niemeier, J., Schütt, P. und Weber, M. (2013), Wissensmanagement und Social Media - Markterfolg im Innovationswettbewerb, 15. Kongress für Wissensmanagement und Social Media, Berlin 2013
- Niemeier, J. (2012), Erfolgsmessung von Social Software im Enterprise 2.0, in: Back, A., N. Gronau und K. Tochtermann (Hrsg., 2012), Web 2.0 und Social Media in der Unternehmenspraxis, München 2012, S. 168 – 178
Prof. Dr. Joachim Niemeier, born 1955, studied technically oriented business administration at the University of Stuttgart focusing on organization, planning and informatics from 1975 to1980. He worked as a research associate at the institute for business management for Prof. Dr. Wilhelm Bierfelder (predecessor of Prof. Dr. Reiß) at the University of Stuttgart from 1980 to1984. He lead the management division at the Frauenhofer-Institute for industrial engineering and organization (IAO) from 1985-1995. From 1995 to2005 Prof. Dr. Niemeier was director of T-Systems Multimedia Solutions GmbH in Dresden. Since 2006 he works as an executive consultant at Centrestage GmbH in the areas of enterprise 2.0 und social business in Esslingen. Since 1984 he is an assistant professor and since December 2004 also a honorary professor at the chair for general business administration and organization at the University of Stuttgart. Prof. Dr. Niemeier is a member of various commodity teams and project groups.
Prof. Niemeier‘s core competences are management, service engineering, business process management, business excellence concepts, internet- and multimedia-applications as well as e-learning.
For more information see: twitter.com/joachimniemeier