Project Study

Please find here information on writing project studies at the Department of Business Administration and Marketing.

General Information

  • The project study can only be selected, if you have already completed one module offered by the Department of Business Administration and Marketing (Marketing I and/or Marketing II).
  • For more information, please see the current exam regulations.

  • Credits: 6
  • Semester hours: 2
  • Non-graded examination (unbenotete Studienleistung)
  • Please note that the project study cannot be undertaken during a leave of abscence.
  • You will find information on the application for the project study under #6. Application.
  • Admission is granted only after successful application via the application form below. A confirmation of admission will be issued within a week of the deadline for applications.
  • Additionally, you need to register in C@mpus during the regular registration period for exams.

Topic for the summer semester 2022

Title:
"Benchmarking der Marketing- und PR-Aktivitäten von wirtschaftswissenschaftlichen Einrichtungen an deutschen Hochschulen"

Beschreibung:
Die Durchführung der Projektstudie erfolgt in Kooperation mit dem Förderkreis Betriebswirtschaft an der Universität Stuttgart e.V. Eventuell anfallende Kosten für z. B. eine Datenerhebung können nach Absprache und Genehmigung vom Förderkreis übernommen werden. Das Ziel der Projektstudie ist es, Handlungsempfehlungen für das Betriebswirtschaftliche Institut (BWI) der Universität Stuttgart hinsichtlich seiner Marketing- und PR-Aktivitäten abzuleiten. Hierzu soll zuerst eine Benchmarking-Studie der Marketing- und PR-Aktivitäten (inkl. institutionellen Rahmenbedingungen dieser Aktivitäten wie eigene PR-Abteilung etc.) von wirtschaftswissenschaftlichen Einrichtungen (z. B. Fakultäten und Business Schools) an deutschen Hochschulen durchgeführt werden. Mit Hilfe z. B. einer SWOT-Analyse zu den bestehenden Marketing- und PR-Aktivitäten des BWIs sollen dann hierauf aufbauend konkrete Handlungsempfehlungen und eine Roadmap für deren Implementierung entwickelt werden. 

Sample literature:

  • Hemsley‐Brown, J., & Oplatka, I. (2006). Universities in a competitive global marketplace: A systematic review of the literature on higher education marketing. International Journal of public sector management.
  • Can be written individually or as a group.
  • Time frame: 6 weeks
  • Scope: project report (3 to 4 pages) and PowerPoint presentation of the results
  • The project study should be written in accordance with the guidelines of the department VI und need to contain a declaration of academic integrity (an example can be found in the guidelines).
  • Please send us the following documents as one single PDF document:
    • A current transcript of records
    • Research proposal (max. one page) if you want to propose your own topic (topic’s relvance, research question, proposed method for answering the research question)
  • Link to the application form
  • Application period
    • Winter semester:  21.09. 12:00 pm   -  15.10. 12:00 pm
    • Summer semester: 21.03. 12:00 pm   -  10.04. 12:00 pm

Contact

This image shows Christina  Kühnl

Christina Kühnl

Prof. Dr.

Full Professor

To the top of the page