Dieses Bild zeigt  Christina  Kühnl

Frau Prof. Dr.

Christina Kühnl

Lehrstuhlinhaberin
BWI
Abteilung VI, Lehrstuhl für ABWL & Marketing

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Keplerstraße 17
70174 Stuttgart
Deutschland

Sprechstunde

Zurzeit nicht besetzt

Imschloss, M. & C. Kuehnl (2019), Feel the Music! Exploring the Cross-modal Correspondence between Music and Haptic Perceptions of Softness, Journal of Retailing, 95(4), 158-169.

Kuehnl, D. Jozic & Ch. Homburg (2019), Customer Journey Design and Its Effects on Brand Attitudes and Customer Loyalty, Journal of the Academy of Marketing Science, 47(3), 551-568.

Imschloss & C. Kuehnl (2017), Don’t Ignore the Floor: Exploring Multi-Sensory Atmospheric Congruence between Music and Flooring in a Retail Environment, Psychology & Marketing, 34 (10), 931-945.

Ch. Homburg, D. Jozic & C. Kuehnl (2017), Customer Experience Management: Towards Implementing an Evolving Marketing Concept, Journal of the Academy of Marketing Science, 45 (03), 377–401.

Kuehnl, A. Fürst, Ch. Homburg & M. Staritz (2017), Toward a Differentiated Understanding of the Value-Creation Chain, British Journal of Management, 28 (03), 444–463.

Ch. Homburg, M. Schwemmle & C. Kuehnl (2015), New Product Design: Concept, Measurement, and Consequences, Journal of Marketing, 79 (03), 41–56.

Ch. Homburg & C. Kuehnl (2014), Is the More Always Better? A Comparative Study of Internal and External Integration Practices in New Product and New Service Development, Journal of Business Research, 67 (07), 1360–1367.

Kuehnl & A. Mantau (2013), Same Sound, Same Preference? Investigating Sound Symbolism Effects in International Brand Names, International Journal of Research in Marketing, 30 (04), 417–4 20.

Ch. Homburg, A. Fürst & C. Kuehnl (2012), Ensuring International Competitiveness: A Configurative Approach to Foreign Marketing Subsidiaries, Journal of the Academy of Marketing Science, 40 (02), 290–312.

Ch. Homburg, J. Wieseke & C. Kuehnl (2010), Social Influence on Salespeople's Adoption of Sales Technology: A Multilevel Analysis, Journal of the Academy of Marketing Science, 38 (02), 159–1 68.

 

Eine detaillierte Publikationsübersicht finden Sie hier.

2020
Professorin für ABWL und Marketing
Betriebswirtschaftliches Institut
Universität Stuttgart

2016
Professorin für Marketingmanagemet, Innovation & Produktdesign
ESB Business School
Hochschule Reutlingen

2016
Venia legendi (Habilitation) in Betriebswirtschaftslehre
Universität Mannheim

2012, 2013
Visiting Scholar
Center for Global Innovation, Prof. Gerry Tellis, PhD
USC Marshall School of Business, Los Angeles, CA

2010
Promotion (Dr. rer. pol.)
Universität Mannheim

2006
Diplom-Kauffrau und Diplôme d’Études Universitaire Françaises
Universität Mannheim, Jean Moulin Lyon III


Den Lebenslauf von Prof. Dr. Kühnl finden Sie hier.

2020
Finalist für den 2020 Sheth Foundation / Journal of Marketing Award für “long-term contributions to the field of marketing” für den Artikel “New Product Design: Concept, Measurement, and Consequences” < /p>

2020   
Finalist für den 2019 Best Paper Award der Sheth Foundation für den Artikel „Effective customer journey design: consumers’ conception, measurement, and consequences“

2016   
2015 Shelby D. Hunt / Harold H. Maynard Award
American Marketing Association (AMA) für den einflussreichsten Theorieartikel im Journal of Marketing

2015 – 2017
Fast Track Programm der Robert-Bosch-Stiftung: Exzellenz und Führungskompetenz für Wissenschaftlerinnen auf der Überholspur
Jahrgang „Interdisziplinäre Forschung“

2014   
Best in Track Paper Award, Track: Consumer Behavior
AMA Winter Educators’ Conference, Orlando, FL

2013
Innovation Award 2012 für Doktorarbeiten im Segment Market Strategy
Schaeffler FAG Stiftung

2009
Best in Track Paper Award,Track: Sales & Relationship Marketing
AMA Winter Educators’ Conference, Tampa, FL

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