Dieses Bild zeigt Florian Buehler

Florian Buehler

Herr Dr.

Lehrbeauftragter
BWI
Abteilung VI, Lehrstuhl für Marketing und ABWL

Kontakt

Keplerstraße 17
70174 Stuttgart
Deutschland

Buehler, F. (2022). Studies on consumer’s self and performance in the age of technology. ABRI Dissertation Series, ISBN 9789036106795.

Millet, K., & Buehler, F. (2018). A context dependent interpretation of inconsistencies in 2D: 4D findings: the moderating role of status relevance. Frontiers in behavioral neuroscience, 11, 254.

 

Konferenzbeiträge

European Marketing Association Conference 2018, Glasgow, Doctoral Colloquium
“The information backfire effect: (mis)use of specific performance information”

Association of Social Psychological Researchers 2017, Amsterdam, “The information backfire effect: How more detailed information on current performance decreases accuracy of future performance predictions”

Studium

2016 - 2022
Vrije Universiteit Amsterdam
Promotion – Marketing

2013 - 2015
University of Groningen
Master of Science - International Business and Management

2013 - 2015
Newcastle University
Master of Science - Advanced International Business Management and Marketing

2009 – 2013
Universität Hohenheim
Bachelor of Science – Wirtschaftswissenschaften  


Berufserfahrung

Seit Oktober 2022 
Fachhochschule Vorarlberg  
Hochschullehrer für allgemeine Betriebswirtschaft - Schwerpunkt Marktforschung und Forschungsmethoden

Sep. 2020 – Sep. 2022 
Creditplus Bank AG
Head of Business Analysis

Jun. 2016 – Aug. 2020
Vrije Universiteit Amsterdam
PhD Candidate

Englisch, Niederländisch

Behavioral Science, Artificial Intelligence, Art

Zum Seitenanfang